Analyse af website
Søgemaskineoptimering på eksisterende website
Når man vil i gang med søgemaskineoptimering på sit eksisterende website, er der en række forhold der er relevante at få afdækket, så man anvender sine ressourcer rigtigt.
Der er især 4 forhold der er relevante for, at man kan opnå gode placeringer:
- Webserveren - Den skal svare hurtigt. En langsom webserver medfører, at ens website ikke bliver rigtigt indekseret af Google.
- Programmeringen - Google har nogle ønsker til, hvordan en god website er programmeret, og efterleves dette, er der øget mulighed for gode placeringer.
- Indholdet - Indholdet skal være relevant i forhold til det man ønsker at blive fundet på. Det er væsentligt, at webside skrives rigtigt for at f en god indeksering.
- Links - Links er vigtige, både interne og eksterne.
Indhold i analyse af website
- Vurdering af webserveren - så du ved om der er problemer med hastigheden.
- Analyse af programmeringen - Du får en prioriteret liste over de ting der rent programmeringsmæssigt kan forbedres, og en konklusion over sitets egnethed til søgemaskineoptimering.
- Vi analyserer også indholdet på nogle af dine sider, og giver dig en liste over konkrete indholdsmæssige ting du selv kan ændre en side på dit website, der gør at denne side får en bedre placering på Google, og at du kommer i gang. Samtidig får du skrivelsen "Effektiv søgemaskineoptimering" hvor du kan se en checkliste på, hvad du skal gøre, når du vil skrive en side der skal findes på Google.
- Links oversigt - Vi vurderer dine links, og giver dig en liste af mulige indsatsområder.
- Placeringsstatus - Vi kigger også på nogle af de ord, dit site gerne skulle findes på, og udarbejder en placeringsstatus, så du kan se hvor du ligger henne.
- Når du bliver fundet på Google, skal de besøgende også helst opfylde dit mål med besøget, f.eks. blive kunde. Der er en række virkemidler man kan anvende for at overbevise den besøgende om, at I er den rigtige virksomhed således den besøgende kontakter jer. Disse virkemidler tager vi også op i analysen.
Analysens indhold præsenteres på et møde, hvor de enkelte punkter kan gennemgås.
Analyser
Når du arbejder med din online marketing er det vigtigt at udarbejde en masse analyser, som danner grundlagd for hvordan du skal optimere dit website. Herunder kan du finde mere om de forskellige analyser, som kan være rigtigt nyttige.
Webstatistik - hvor mange besøger din hjemmeside og hvor kommer de fra?
Konkurrentanalyse - hvem er dine konkurrenter og hvordan gør de?
Trafikanalyse - hvordan bevæger de besøgende sig rundt på din hjemmeside?
Søgeordsanalyse - hvilke søgeord har du størst chance for at blive fundet på?
Kontakt os
Vil du vide mere om hvordan en god webstatistik kan anvendes til at skabe relevante besøgende, så kontakt os for at høre mere om vores webstatistik.