Søgeordsanalyse
En Søgeordsanalyse hjælper dig med at finde og prioritere de søgeord og søgeordskombinationer, der bedst muligt opfylder dine mål med at blive fundet på danske og internationale søgemaskiner.
I vores søgeordsanalyse kan du se de søgeord, der kan give dig flest besøgende, ligesom den også fortæller dig, på hvilke søgeord konkurrencen er størst.
Oftest søges der på forskellige kombinationer af søgeord. Med en søgeordsanalyse kigger vi på jeres ord og andre potentielle ord, ligesom vi vurderer antallet af potentielle besøgende på sitet.
I din søgeordsanalyse, kan du også se konkurrenceintensiteten på de endeligt valgte søgeord. Der er nogle søgeord, hvor det vil være nemmere at få høje placeringer end på andre.
Valg af søgeord
Søgeord hænger også sammen med, hvor i købsfasen en internetbruger er, og valg af søgeord skal naturligvis også ske under hensyntagen til dette - i relation til målet med søgeordet. Hvis et søgeord er generelt beskrivende, er brugeren i informationssøgningsfasen, mens jo mere specifikt søgeordet er i relation til ydelse eller produkt, des tættere er brugeren på købsbeslutningen.
Vælger man kun generelle brede ord, får man flere besøgende, men ikke så mange direkte kunder. Vi arbejder også med søgeordene udfra dette perspektiv.
Når du har besluttet dig for, hvilke ord der er de væsentligste, med hjælp af vores søgeordsanalyse, udarbejder vi en placeringsstatus for jeres nuværende website på de pågældende ord, ligesom vi også udarbejder de budskaber, der skal være med til, at der bliver klikket på dit site, og ikke på konkurrenternes.
Indhold i vores søgeordsanalyse:
- Oversigt over relevante søgeord og søgeordskombinationer
- Oversigt over antallet af søgninger på de væsentligste søgeord
- Konkurrenceintensitet for de væsentligste søgeord i relation til købsfase
- Placeringsstatus, så du kan se hvor dit website er placeret på de væsentligste søgeord
- Budskaber til de væsentligste søgeord
Kontakt os
Vil du vide mere om valg af søgeord, hvordan du udvælger de bedste i relation til dine mål, så kontakt en af vores konsulenter for at høre mere om en søgeordsanalyse.