Digitale Trends 2018

Vær forberedt på de seneste digitale trends 2018. Flex Media præsenterer jer for nogle af de vigtigste digitale strategier, og hvilken betydning de kan have for jeres virksomhed

Flere digitale marketing trends fra sidste år fortsætter ind i 2018, men der er også nye at spore. Vi har samlet tre af årets vigtigste trends, som I bør tage højde for som virksomhed.

Marketing automation

I stedet for blot at fokusere på at hive nye potentielle kunder ind er målet med marketing automation at opbygge et længerevarende forhold til jeres allerede eksisterende kunder eller interessenter ved løbende at engagere dem og opretholde deres opmærksomhed. Her er Big Rock Content en god strategi. Ved at udtømme et emne og udarbejde et uddybende og fyldestgørende tekstindhold, vil I have nok stof til jeres kunder et godt stykke ud i fremtiden. Ud fra dette dokument kan I nemlig udarbejde mindre dokumenter, som fx blogindlæg, nyhedsbreve eller opslag på sociale medier. Der udarbejdes en detaljeret publiceringsplan over, hvor og hvornår de forskellige tekster skal publiceres, samt en konkret strategi for hvordan I kan skræddersy indholdet til jeres kundegruppe.

Flex Media kan give jer den rette rådgivning omkring, hvordan marketing automation kan gavne jeres virksomhed. I er velkomne til at kontakte os på telefon 48 17 66 66 eller via vores kontaktformular, så ringer vi jer op.

 

Læs mere om principperne bag marketing automation.

 

Kontakt os for at høre mere.

Vi kommer til at stille spørgsmål til Google mundtligt

Vi kommer til at stille spørgsmål til Google mundtligt

I 2017 så man en tendens til benytte talegenkendelsesteknologier frem for skrift, når man kommunikerer eller søger på internettet, og denne trend forventes at fortsætte i år. I stedet for at indtaste søgninger og skrive tekstindholdet i e-mails benytter forbrugerne sig mere og mere af stemmeaktivering. Det får store konsekvenser for SEO. Når forbrugerne anvender stemmeaktivering til søgning, bruger de en mere naturlig form for kommunikation og indtaler hele sætninger eller spørgsmål frem for stikord, som man er vant til at se blive tastet ind i eksempelvis Googles søgemaskine. I bør derfor overveje, hvilke muligheder der er, når I vil findes af potentielle kunder, som ikke længere indtaster deres søgninger.

Hos Flex Media er vi eksperter i SEO og følger naturligvis de nyeste trends. Som kunde hos os er I derfor altid sikret de mest optimale SEO-løsninger. Vi sørger for at holde jer opdateret, så I ikke behøver bekymre jer om alle de hurtigt udviklende digitale trends.

 

Få tips til hvordan din virksomhed bliver fundet på Google.

 

E-mail marketing

E-mail marketing

Den nye persondataforordning træder i kraft d. 25. maj 2018 og har betydning for især e-mail marketing. Den mest væsentligste ændring er nye regler for opt-in. Det vil fremover kun være tilladt at anskaffe en forbrugers samtykke til e-mail marketing ved at benytte dobbelt opt-in. Det er altså ikke længere nok med single opt-in, hvor forbrugeren blot indtaster sin e-mailadresse og siger ”ja tak” til jeres nyhedsbrev. Fremover bør I udsende en bekræftelsesmail for at sikre jer, at det er den reelle indehaver af e-mailadressen, som har takket ja til mails. De nye retningslinjer er tilbagevirkende, så I må sørge for at indsamle jeres eksisterende kontakters samtykke på ny, hvis ikke der allerede er blevet benyttet dobbelt opt-in. I bør også opbevare alle samtykkeerklæringer i et sikkert system, så I nemt kan finde dem frem, hvis I skulle få brug for at bevise, at I har indsamlet dem på en frit givet, specifik, informeret og utvetydig måde. Husk også at gøre det klart for jeres kontakter, at de har ret til at få deres personlige oplysninger slettet fra jeres liste, når end de ønsker det.

Hos Flex Media holder vi os altid opdateret med de nyeste regler inden for persondataforordningen. Vi kan derfor hjælpe jer med at sørge for, at I overholder alle retningslinjerne.

 

Læs mere om den nye persondataforordnings betydning for E-mail marketing