Hvad er content marketing?
Bliv klogere på content marketing og hvordan man anvender det strategisk
Eller undrer I jer over, hvorfor besøgende hurtigt forlader hjemmesiden eller ikke gennemfører nyhedsbrevs-tilmeldingen? Alt dette kan vi hjælpe jer med at blive klogere på gennem analyse af brugeradfærd via Smartlook. Herigennem analyserer og rådgiver vi jer i forhold til, hvordan I kan optimere jeres website, øge brugervenligheden og i sidste ende skabe flere konverteringer.
Smartlook er et professionelt analyseværktøj til websites, som kan give et indblik i, hvordan jeres brugere specifikt interagerer med websitet. Med Smartlook analyse er det muligt at optage online brugeradfærd for den enkelte bruger på et website. Dette er naturligvis helt lovligt, eftersom alle brugere er anonyme, da det kun er deres adfærd, vi er interesserede i.
Hvad virker og hvorfor bliver køb ikke gennemført?
Er der forvirrende elementer og hvordan kan brugeren guides bedre?
Hvorfor bliver de ikke gennemført?
Hvorfor forlader brugere websitet hurtigt?
Hvad foretager brugerne sig oftest?
Med Smartlook er mulighederne for at forstå og optimere jeres website uendelige gennem analyse af digital brugeradfærd. Der er derfor også mulighed for at sortere i den store mængde data, som genereres, så vi kan vælge, hvilke problemstillinger der skal undersøges først.
Der findes mange forskellige analyseværktøjer på markedet, men mange af dem er begrænset til at generere følgende data:
Det kan derfor være svært at gennemskue og have belæg for, hvorfor brugerne forlader websitet eller ikke foretager den handling, I ønsker. Alt dette kan Smartlook give indblik i gennem direkte optagelser af brugernes adfærd. Smartlook giver derfor os de bedste forudsætninger for at kunne rådgive og optimere jeres website.
Samtidig anvender vi også Smartlook til at identificere specifikke problemer med websites – fx hvorfor produkter lægges i kurv men køb ikke gennemføres. Gennem Smartlook kan vi få et indblik i, om der er forvirrende elementer, knapper der er placeret forkert eller noget helt tredje. På denne måde har vi været i stand til at øge konverteringerne for vores kunder. Smartlook er derfor oplagt til brugervenlighed hjemmesideanalyse af website.
Smartlook er også et godt værktøj til at supplere en fokusgruppe eller testgruppe. Feedbacken fra den enkelte fokusgruppe eller testgruppe kan sammenlignes med, hvordan den enkelte testperson helt præcist interagerer med websitet. Efterfølgende kan der stilles opfølgende spørgsmål til testpersonerne ud fra de videoer, som der er optaget af deres brugeradfærd. Flex Media benytter både Smartlook alene og sammen med testgrupper, hvilket vi har gode erfaringer med.
Bliv klogere på content marketing og hvordan man anvender det strategisk
Bliv klogere på e-commerce og hvordan man anvender det strategisk
Hvordan kan jeres virksomhed anvende Big Rock Content som en del af jeres marketings strategi? Vi giver dig fordelene her
Hvordan forvandles potentielle kunder til reelle kunder? Hos Flex Media hjælper vi jer med at finde svaret
Det tager lang tid og kræver en stor indsats at skrive, redigere og designe noget, der er helt unikt. Her er derfor 7 hjælpefulde tips til at sikre, at jeres Big Rock Content bliver en succes.
Du skal bruge penge for at tjene penge
Flex Media – jeres totale online marketing bureau